Intermodes 2013

intermodes2013

Que é Intermodes?

Unha axencia europea sobre as políticas de intermobilidade, Está relacionada co Comité das Rexións da Unión Europea e os seus expertos e prescriptores dedícanse o estudo das distintas modalidades de transporte nos ámbitos locais e rexionais europeos. Organiza anualmente unha convención en Bruxelas, e ocasionalmente visitas experimentais a distintos lugares de Europa para coñecer modelos de mobilidade. En Pontevedra estiveron o pasado mes de setembro de 2014.

Pontevedra foi seleccionada para recibir o Premio INTERMODES 2013 pola súa exemplar política de mobilidade intermodal.
Intermodes subliña especialmente que Metrominuto, é o primeiro plano pedestre dunha cidade europea.

Con cariño e sensibilidade

Crer na forza interna que esta cidade é quen de xenerar foi a principal das enerxías invertidas na transformación de Pontevedra. Tratar con cariño e sensibilidade as súas rúas e prazas, o seu patrimonio arquitectónico e a súa riqueza natural foi o inicio desta transformación que os cidadáns soñamos e que os cidadáns impulsamos.

Guiados por un modelo gobal de cidade alternativa, fóronse tomando as decisións necesarias para situar ás persoas no centro da vida urbana, convencidos de que era o mellor xeito de acadar uns niveis de calidade óptimos para vivir nun ambiente harmónico e intersante.

Fóron nacendo así os diferentes plans que permitiron incrementar o espazo público para as persoas. Plans de infraestruturas, como a reforma integral do espazo público que mellorou beirarrúas, prazas, pavimentos, servizos e conducións soterradas…

E tamén plans culturais como a promoción do costume de camiñar e toda unha cultura viaria na que as persoas e a súa mobilidade máis simple e natural, están no centro da atención, postergando o automóbil aos usos imprescindíbeis.

O premio outorgado pola axencia europea Intermodes é toda unha honra para a Pontevedra contemporánea. Grazas pola vosa sensibilidade e as vosas atencións. Un auténtico estímulo para continuar traballando con humildade, abnegación e sentido común. Sabemos que outro mundo é posibel, polo que empezamos por facer posíbel unha cidade que vive coa sana e lexítima intención de mellorar.

Miguel Anxo Fernández Lores
Alcalde de Pontevedra

alcalde-foto-vertical_01

O territorio

A cidade érguese nun promontorio rochoso de escasa altitude rodeada polo río Lérez, xusto cando éste se funde coas augas da ría de Pontevedra, aberta ao Atlántico.

Ubícase no centro das Rías Baixas, en pleno Eixo Atlántico, equidistante de Porto e A Coruña, e de Vigo e Vilagarcía, na zona máis densamente poboada de Galiza.

Ademáis do Lérez, conflúen na capital outros ríos como o Rons, Valdecorvos e Os Gafos, que lle aportan un certo carácter fluvial. As Xunqueiras de Alba, Lérez e Mollavao, algunha xa minguada polos recheos, conforman importantes zonas húmidas mesmo perto da trama urbana. O interior da ría é unha zona intermareal de grande riqueza marisqueira e interés natural.

O seu clima oceánico suave ofrece valores térmicos en xaneiro de 13-6ºC e en agosto de 26-15ºC. De media, en xaneiro hai 15 días de choiva e en agosto 5.

A reforma urbana

Iniciada a finais dos 90, trouxo consigo unha modificación radical da mobilidade urbana, ate entón baseada na utilización abusiva do automóbil particular.

As fotografías mostran o antes e despois de diversos recunchos da cidade. Reflicten o importante alcance da reforma urbana que comezou en 1999, que supuxo a recuperación para os peóns de moito espazo que antes ocupaban os automóbiles.

reforma-01
reforma-02
reforma-03
reforma-04
reforma-05
reforma-06
reforma-07

A xestión da mobilidade

xestion-da-mobilidade-01

Menos en coche,
máis a pé

Tras a peonalización, o espazo que antes ocupaban os coches, agora é utilizado polos peóns; xeneralizouse a accesibilidade universal para fomentar a integración e unha vida independente para as persoas con dificultades. O reforzo da zona central como núcleo da actividade comercial e administrativa evitou a construción de centros comerciais na periferia e con iso, milleiros de desprazamentos motorizados.

A accesibilidade universal abrangue todo o espazo público urbano.

Un espazo público digno

A transformación de Pontevedra foi inspirada igualmente na “Cidade dos nenos” de Francesco Tonucci, co obxectivo de promover unha infancia máis sana e feliz, impulsos combinados coa xeneralización do “traffic calming” en todo o espazo urbano, para aumentar a seguridade e dignificar o espazo público. A obra “Calmar el tráfico”, de Alfonso Sanz, foi un dos principais guieiros da reforma.

A accesibilidade universal abrangue
todo o espazo público urbano.

Os resultados

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed id quam felis. Etiam sed volutpat magna, non sagittis risus. Curabitur elementum posuere felis eget sagittis. Integer vehicula ex et ante sollicitudin, nec lacinia mi fringilla. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In gravida vulputate purus quis consectetur. Duis condimentum interdum sapien, ac ultricies magna. Morbi eu sollicitudin metus. Vestibulum quis mauris ut augue hendrerit blandit et eget metus. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Nullam id erat venenatis, consectetur urna et, rhoncus nisi.

...

Marco conceptual

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed id quam felis. Etiam sed volutpat magna, non sagittis risus. Curabitur elementum posuere felis eget sagittis. Integer vehicula ex et ante sollicitudin, nec lacinia mi fringilla. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In gravida vulputate purus quis consectetur. Duis condimentum interdum sapien, ac ultricies magna. Morbi eu sollicitudin metus. Vestibulum quis mauris ut augue hendrerit blandit et eget metus. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Nullam id erat venenatis, consectetur urna et, rhoncus nisi.

...

O Metrominuto

Móvete

...

O Pasominuto

Móvete || Pasominuto

...

Publicacións

Especial da Voz (Cidade amable)

Camiñar resolve (gal e esp)

Bus & Car