antes-e-agora-alto300px

As novas prioridades

Antes, o coche era o rei, estaba no cumio das prioridades. Hoxe, a situación cambiou radicalmente, situando ás persoas por enriba das máquinas.

REDES SOCIAIS

9,944FansGóstame
1,119SeguidoresSeguir
158SuscriptoresSuscríbete

Panel-03-1Os tráficos de coches

O tráfico a motor que había en Pontevedra era o típico dunha cidade que se deixa ir polas inercias.

  • Coches que cruzan a cidade como se fose un atallo
  • Coches que chegan á cidade e gastan tempo e combustible buscando estacionar
  • Coches que precisan entrar na cidade
o-trafico-a-motor-900x438px

Panel-03-2_1600x1000pxPrimeiro as persoas

Cando se definiu que as persoas eran o máis importante de todos os elementos que inflúen na mobilidade, comezou a gran reforma urbana de Pontevedra: peonalizacións, circuítos peonís, beirarrúas máis anchas, lombos salvavidas, anchos reducidos para coches, etc. Cada obra aproveitouse tamén para renovar as conducións soterráns e dotar aos edificios de novos servizos.

Desautoxicada

Así se presenta a cidade. Liberada da presenza abusiva dos coches. Só no Centro Histórico “durmían” legal ou ilegalmente uns 500 coches, que deixaron libre espazos no que hoxe florece unha interesante economía comercial e de ocio. O mesmo acontece no resto da cidade, con rúas comerciais peonís ou de coexistencia de tráficos naturais e a motor, ou con espazos rodados e outros peonís. Sempre co colectivo (o espazo público) por riba do privado (o coche particular), que debe ocupar un lugar secundario.

Panel-04-1

O máis sano e natural

De todos os medios de transporte que ten á súa disposición o ser humano, camiñar é o máis natural, sano e eficaz. Movernos nun radio de entre un e tres km (ou media hora) desde os nosos domicilios é cousa que pode facerse a pé, tanto para manter unha vida sana, como para manter o equilibrio ambiental e o respecto ao planeta.

Só os coches necesarios

Tiñamos que comprobar cantos coches eran realmente necesarios para o correcto funcionamento da cidade.

O resultado foi que moi poucos. O resto debían quedar fóra (nos aparcadoiros gratuitos do borde) ou nutros aparcadoiros.

Panel-05-1

Cada rúa é única

O deseño das rúas é o que determina o deseño da cidade. Tanto a organización do espazo, os pavimentos e o mobiliario, coma o correcto acabado das obras son elementos que tamén inflúen na calidade urbana.

As rúas teñen cada unha a súa dimensión (especialmente importante é o ancho) e a súa funcionalidade dentro do conxunto da rede viaria. Pode ser peonil, rodada, de coexistencia, con plataforma única, con espazos segregados, etc. Ademáis, inclúen servizos urbanos imprescindíbeis (alumeado, contentores, papeleiras, bancos, arborado, etc).

tipos-de-ruas
Panel-05-2_1600x1000px

Panel-05_EU30Pacificación do tráfico a motor

Todas as rúas non peonís fóron ou están sendo melloradas baixo a filosofía de calmado ou pacificación do tráfico. Lombos salvavidas e rotondas son os obstáculos máis evidentes para fomentar espazos máis seguros e vivibles, pero tamén hai outros moi útiles: redución da densidade de coches, estreitamento dos carrís ou a limitación legal da velocidade máxima a 30 km/h.

A “araña” do tráfico a motor

É unha representación gráfica da densidade de coches en cada rúa. Aquí móstranse as principais rúas, tal como estaban en 1997 e como están hoxe, unha vez pacificado o tráfico a motor.

As cifras da redución

No centro histórico e comercial.

Panel-05-bis_92

No anel interior da cidade.

Panel-05-bis_77

No conxunto da cidade.

Panel-05-bis_53
Panel-05-bis
Panel-05-bis-1

Panel-05-bis-2Onde están o resto dos coches?

Na cidade hai menos coches, pero resulta igual de operativa e aínda máis atractiva para todos. Qué ocorre co resto dos coches?

  1. Dos que veñen de fóra da cidade, moitos quedan aparcados nos estacionamentos do borde (Pavillón-Recinto feiral, Corvaceiras, Mollavao, etc), ou en espazos de estacionamento libre (actitude “aparca e camiña”).
  2. Outros que viñan de fóra tiñan que cruzar a cidade obrigatoriamente. A mellora de algunhas infraestruturas permítelles usar itinerarios alternativos.
  3. A maioría dos coches que tiñan a súa orixe e destino dentro da cidade, xa non se moven. Os 52.000 desprazamentos rexistrados en 1997, convertíronse hoxe nuns 17.000 (actitude “mellor a pé”).

Seguridade viaria

Tiñamos que comprobar cantos coches eran realmente necesarios para o correcto funcionamento da cidade.

O resultado foi que moi poucos. O resto debían quedar fóra (nos aparcadoiros gratuitos do borde) ou noutros aparcadoiros.

As bicis, integradas

Algunhas persoas pregúntanse por que no interior da cidade non hai carril bici. Ao ter o tráfico calmado (cidade 30, lombos salvavidas, etc) os coches deixan de ser unha amenaza para as bicis, co que poden coexistir sen maior problema. Un avanzado sistema de convivencia en áreas rodadas e peonís no que o condutor de coches deber respectar ao ciclista, e o ciclista debe respectar ao peón, adaptarse ao seu paso e incluso baixar da bici cando hai moita xente.

Existe un foro participativo, a “Mesa da Bici” no que están representados os usuarios  e os responsables da mobilidade, de tal xeito que se exerce un control sobre os avances da mobilidade ciclística na cidade e as accións que se emprenden para favorecer o seu uso.

Panel-06-1

Aparca e camiña

Quen merca un coche non merca o dereito a deixalo na rúa, privatizando un espazo durante horas ou días. Pontevedra ten un xenuino sistema de estacionamentos no que se contemplan espazos gratuítos para realizar pequenas xestións, aparcadoiros gratuítos de borde urbano e aparcadoiros rotatorios de pago por toda a cidade. Ademáis, desbotouse o sistema de ORA.

Panel-06-2